1 Eylül 2011 Perşembe

Ödevleri veli değil öğrenci yapmalı

Milli Eğitim Bakanlığı, ilköğretim öğrencilerine verilen proje ve performans ödevlerinin veliler tarafından yapılmasından rahatsız.Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Merdan Tufan, öğretmenlerin, projelerin öğrencinin kendi eserleri olmasını telkin etmeleri gerektiğini söyledi. Bu konuda okullara birkaç kez genelge gönderdiklerini ve ödevlerin nasıl hazırlanması gerektiğini ayrıntılı olarak anlattıklarını ifade eden Tufan, öğretmenlere şunu tavsiye etti: "Öğretmenin öğrenciye 'kimseden yardım almadan yap' demesi lazım. Ortaya konulan ödev, ne kadar kötü olursa olsun, öğrencinin kendi emeği olmalı. Öğretmen öğrenciye şunu diyebilmeli: 'Bu ödevi sen yapsaydın bazı hatalar olurdu. Hatalarına rağmen ben sana tam not verirdim. Ben senin anneni babanı değil, seni yetiştirmek istiyorum." ANKARA AA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder