1 Eylül 2011 Perşembe

Bayram ziyaretleri, astım ataklarını artırabilir

Çocuk Sağlığı Hastalıkları ve Alerjisi Uzmanı Prof. Dr. Yonca Nuhoğlu, bayramda çok tatlı tüketiminin ve bayram ziyaretlerindeki mekân değişikliklerinin astım hastalarında alevlenmelere ve krizlere yol açabileceğini söyledi.Nuhoğlu, astım ataklarının bayramlarda arttığını, bayramın sonlarına doğru öksürük, hırıltı ve nefes darlığı şikâyetleri ile hastaların acil servislere başvurduğunu belirtti. Nuhoğlu, özellikle çocuklar için bayramın şeker ve çikolata anlamına geldiğini, normalde daha az tüketilen kızartma, cips, kola gibi gıdaların bu dönem daha rahat tüketilmeye başlandığını ifade etti. Astımlı çocukların yüzde 80'inde görülen reflünün; yani astım ve reflü birlikteliğinin beslenme ile doğrudan ilişkisi olduğunu dile getiren Nuhoğlu, astımlıların çoğunun reflünün farkında bile olmadığına dikkat çekti. Tüketilen kakaolu gıdalar, kahve, kola gibi kafein içeren yiyeceklerin mide asit salgısının artmasına ve mide başını tutan kasların gevşemesine neden olduğunu söyleyen Nuhoğlu, yiyeceklerin yemek borusundan yukarı soluk borusuna kaçmasıyla akciğerlerde astımın tetiklendiğini aktardı. Prof. Nuhoğlu, bayramlarda çocukların beslenmesi üzerindeki kontrolün de kalkmasıyla reflünün tetiklendiğini ve astım ataklarının oluştuğunu aktardı. Prof. Dr. Yonca Nuhoğlu, bayram ziyaretleri ile ortam değişikliği yaşayan astımlı kişilerin ataklarının tetiklendiğini belirtiyor. Astımlı hastaların çoğunun evinde halıların kaldırıldığına değinerek, ziyaret edilen mekânlarda bulunan halıların, oluşturduğu tozların etkisiyle astım alevlenmesinin oluştuğunu vurguluyor. AİLE-SAĞLIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder