6 Temmuz 2011 Çarşamba

Klima, Kas Tutulmasına Yol Açıyor

Ancak özensiz bir şekilde çalıştırılan klimalar başta üst solunum yolu enfeksiyonları olmak üzere kas tutulması, kireçlenme ve zatürre gibi rahatsızlıklara yol açıyor. Özel Selçuklu Hastanesi Dahiliye Uzmanı Dr. Sait Önal, özellikle bünyeleri zayıf bebek ve yaşlıların klima kaynaklı hastalıklara daha çabuk yakalanabileceği uyarısında bulunuyor. Klimaların neden olduğu en büyük sorunlardan birinin üst solunum yolu enfeksiyonları olduğunu belirten Dr. Sait Önal, ani sıcaklık değişimlerinin bu rahatsızlıkları tetiklediğini ifade etti.

Dışarıdaki ile içerideki sıcaklık arasındaki farkın en fazla 7 derece olması gerektiğini hatırlatan Önal, bu farkın yükseldiği durumlarda klimaların önce kas tutulmalarına neden olduğunu söyledi. Hastalıklarla karşı karşıya kalmamak için klimaların sürekli çalıştırılmaması gerektiğini vurgulayan Dr. Sait Önal, klimalardan kaynaklanan rahatsızlıklara bünyeleri zayıf olduğu için bebek ve yaşlıların daha kolay yakalanabileceğini aktardı. Dr. Önal, serinlemek isterken yatağa düşürecek hastalıklara yakalanmamak için klimanın özenli bir şekilde kullanılmasını tavsiye etti.

3 yorum:

  1. betül çok güzel bir siten var buarada bende site açtım

    YanıtlaSil
  2. Betül ben Tuğçe 4-D sınıfındaki Tuğçe ben senden kopya çekerek kendi siteme fish ekledim benimde ayrıdan sitem var.

    YanıtlaSil
  3. arkadaşım betül sana o kadar yorum gönderdim hiç birine cevap yazmadın bir tane yorumuma bakıp cevap tazsan çok ama çok sevineceğim bu arada sende bana yorum gönder sınıf arkadaşın tuğçe

    YanıtlaSil